Shiat vad sliten jag är idag. Det är min 6:e jobbedag i rad o där e mitt 26timmars pass ett av dom. o så e de bara en dag kvar imorgon. Palla? Ska i alla fall träna innan jag börjar.

J är och klipper o färgar sitt hår,hans syster som läser till frisör skulle göra något spännande med honom. Ska bli kul att se. Han är ju så snygg i det mesta 🙂

Tog några bilder på Arvid när vi var ute o gick:

Min lilla sötnos

100_1274.jpg100_1277.jpg100_1278.jpg100_1279.jpg

 Vi börjar till och med få lite hyfs i honom, Han är en blandis mellan JaktLabrador 75% och Bordercollie 25% så där är väldigt mycket energi i honom, dessvärre så är det inte det i varken mig eller Jimmy  😀 Så vi har haft lite problem med att han drar väldigt mycket när vi är ute o går, skäller på folk, HUNDAR, cyklar mm.

Räddningen var när Jimmy hittade en sida på internet en hundpsykolog, där stod det tips på hur vi får honom till att gå fint, inte konstigt att vårt sätt inte funka för vi skulle göra tvärtom inte skälla på honom utan bara MASSA BERÖM !Tro det eller ej, men det har verkligen gett resultat, Inte många gånger han skällt eller dragit när jag varit ute med honom den senaste tiden, Det stod att det kunde ta flera månader innan man såg resultat vi såg det efter 1 vecka. Han är absolut inte helt perfekt, men vem är det? huvudsaken är att han slipper rycka av våra armar när vi är ute o går med honom.

Nu i kväll ska jag se till att städa här hemma massa hundhår ÖVERALLT! fattar det inte han e inne i en jätte fällar perioden IGEN, de var inte länge sedan sist, kvittar hur mycket man städar lika mycket hår när man e klar ändå*hopplöst*

Party party imorgon 😀

Ett svar to “”

  1. bettan Says:

    ja oskar fäller också mycket nu.. det är ju vår så det blir välf ör varmt med vinterpälsen antar jag. kul med nya frillor, själv ska jag till frisören imorgon! håll tummarna för att det blir fint! 🙂

    kram!

Lämna en kommentar